Thursday, December 16, 2010

Congrats for all Master students..

Noon everybody.. yess its Friday n nothing much I can do.. wake up n bought some food for lunch.. :) 
Today bukak fb then baca status kwn2 yg dpat smbung Master.. Congrats everybody.. 
Thats all I can say.. :) (rugi plak xapply.. hahaha.. xpelaa)....
Being a student sbnrnya lagi bestt dari menjadi seorang pekerja yg ada majikan.. hehe
InsyaAllah kalau da kerja nti aku nak wat part time for Master.. just now seeking for the job bcoz experience is very important..
We know how to deal with people, how to handle and managed problems well, how to communicate, know the current issues since im in tourism field.. yess all this is very important especially when we have job interview.. its look easy but its tough actually.. arghhh.. 
For now aku harap aku dpat keja yg bersesuaian and dapat bnyk pengalaman.. 
Being a student for 5years teach me alot.. ive learn many things.. after SPM, aku msuk Multimedia College, KL.. Tulaa first time aku berjauhan ngn family.. Sedih, mlas, xsuka smua ada.. tp niat nak smbung blaja membuatkan aku kuat dan bersemangat.. tp sayang sbb aku dapat belajar ctu untuk 3bulan je.. 
Lpas tu aku dpat offer letter smbung blajar kat UiTM.. Aku xnak!!
Tp disbbkan mama aku suruh, aku terpaksa.. Aku mintak pendapat smua lecturer2 aku kat kolej tu n smua suruh aku smbung kat UiTM.. sbb UiTM lebih menjamin masa depan.. 
Masa tu Tuhan je tau perasaan aku.. syg sgt nak tggal kolej, kawan2, lecturer sbb bljar kt ctu mmg fun and seronok sgt.. 
Time nak tggalkan kolej tu mmg sedih yg teramat sbb byk kenangan kt ctu even 3bulan je.. suka, duka, smua aku luahkan kat ctu.. :( 
Kwn2 kat kolej tu is the best.. I miss all those thing.. 


Smpailah aku msuk UiTM.. 
1st time register, aku da xsuka.. environment lain, kwn2 lain n smua lain laa..
Tp aku kuatkan semangat sbb aku tau bukan senang nk msuk UiTM..
Org lain berebut nk msuk, so I take this as my best oppurtunity.. ;)
Alhamdulillah, akhirnya aku berjaya jadi seorang pelajar UiTM selama 5tahun..
Aku berjaya mengenggam segulung diploma dan ijazah(xknvo lgi).. hehehe~
Tq mama, lecturer MMC, lecturer UiTM, kwn2 MMC, UiTM for all ur best support..
And special thanks to Syed Shukran.. I love u.. :)



No comments:

Post a Comment