Monday, February 21, 2011

NUR ARINA storyyy~~

Assalamualaikum smua.. :)


Semoga smua sihat sejahtera ekk..
Hrini xbusy sgt kt ofis.. so relax laa skit.. heee~
So aku gunakan masa yg ada ni untuk berblogging jap.. 
Boleh kann?? ;P
Emm aku just nk story psal kakak aku jew.. 
Her name is Nur Arina.. similar as my name rite?? hehee..
Cmni citenyeee.. kakak aku ni ada msalah ngn tmpat keja dia..
Bukan msalah apalaa, tmpat keja dia kt SETIU ok.. bapak jauh kan..
Mostly 100km she spent from house to work place n from work place to house.. EVERYDAY!!
And about RM300 she spent for her car fuel.. 
Could u imagine how suffer she is??? 
Gaji pun hbis cmtu jew..
630pagi da kuar umah pegi keja... 
3YEARS dia buat perkara yg sama..
KESIAN SGT2..!!


So bila discuss ngn mama n papa, kitorng sebulat suara mohon for pertukaran ke sek yg dkat sikit.. which in KUALA TERENGGANU
Actually pertukaran ni da beberapa tahun da buat but smua xdilayan sbb kakak aku bru keja sana..
Now da 3tahun!!! 
Mmg mama bersungguh2 laa mohon tukar untuk kakak aku kali nih!
Yelaa kesian kot.. 
Kakak aku hari2 nangis sbb tension ngn tmpat keja dia yg jauh tuu..
Ngn pekerja2 yg tah pape.. biasalah org2 belah sana mentality diorng pelik skit..
Bukan nak kutuk or ape.. but its reality..
So mama adalaa mintak tolong kwan dia.. mama ckap kwan dia knal laa dgn Timbalan Pengarah kat JPN tu..
Ok sdap hati skitlaa dgr yg tu.. tp tulaa sejauh mana org nak tlg kita xtaw kan??
atau hanya ckap kosong?? hmm..
Tup2 esok kakak aku p keja cm biasa.. tibe2 dtg org JPN kt sekolah kakak aku keja ni..
n he said " awak jgn hrap sgatlah awak dpat tukar sbb org lain yg 5tahun pun blum tentu dapat tukar" ....
Ape perasaan korang bila org ckap cmni?? sedih kan.. kakak aku xtanya apapun..
tbe2 je org tu bgtau cmtu.. 
Lgi sedihlaa kakak aku.. hmm..


Pastu aku ckaplaa kt mama apa kata kita mintak tolong S..
Sbb S kenal somebody.. n insyaAllah dia boleh tolong..
So mama stuju ngn idea aku sbb da xde jalan lain daa..
Actually mama xnak susahkan S.. aku taw tu..
Tp sbb da xde jalan lain..
N aku tau S mmg boleh tolong sbb dia knal rmai org..
So skrg surat dari pejabat YAB PERDANA MENTERI da ada kat tangan mama..
N satu lagi salinan dihntar trus ke YB HJ RAZALI DAUD iaitu PENGARAH PELAJARAN NEGERI TERENGGANU..
Syukur alhamdulillah..
Tq so much sayang sbb da tolong family ayu.. sgt2 menghargai.. :))
And aku hrp ngn surat ni, pertukaran kakak aku dapat dipercepatkan.. insyaAllah~
Amin..
Korang doakan2 gak k.. :))



2 comments:

  1. laa cian kak na....setiu..oh tidak...insyaAllah...semoga dipermudahkan urusan... :)

    ReplyDelete
  2. insyaAllah.. tulaa sian tgk dia.. tension ngn tmpat keja lgi.. org2 ktnung lg hk berahi ngate.. mitok2 dptlaa tukar kali ni.. amin

    ReplyDelete